TENTAPLUGG

Imorse vid tio träffades vi ett par ifrån klassen för att plugga tillsammans inför vår första tenta på torsdag. Det var väldigt bra för att höra andras åsikter och uppfattningar om olika frågor. Likaså att man kunde diskutera frågorna tillsammans. Sedan är det ju alltid roligare att plugga tillsammans med andra än att sitta själv en hel dag, så detta var faktiskt bra tycker jag.
 
Nu märker man verkligen skillnaden mellan att plugga på gymnasiet och högskolan. Att man har flera böcker med massor av läshänvisningar i, halva block med anteckningar och massor med fakta så man tillslut inte vet vad man ska fokusera på och inte. Som tur är har vi fått gamla tentor och instuderingsfrågor, så man i alla fall har ett litet hum om vad som kan komma, men man känner ändå stressen över att man säkert missat att plugga på flera saker. Men det för ju första tentan, så det får gå som det går.
 
Nu ska jag fortsätta med mitt pluggande, för ikväll ska jag gå på tupperwareparty, och det får bli min pluggpaus. Imorgon är jag ledig från skolan, så då hade jag tänkt att plugga hela dagen. På kvällen är det tabata och sedan ska våra grannar komma hit på lite kvällsfika.
 
Kollade tillbaka på bilderna från i somras.. Visst börjar man sakna sommaren en hel del då, men samtidigt är hösten rätt så mysig... Det är klyvert det där och ibland är det bra att vi har fyra årstider