Blodomloppet

Igår gick blodomloppet av stapeln i Jönköping och vi var fem stycken som bestämt att vi skulle springa tillsammans. Vädret var ju toppen så det gick utan problem att springa i bara trekvarts långa byxor och linne. Vid halv sju startade vi och vad mycket folk det var! Det tog en liten stund innan man kunde komma igång och börja springa och de första kilometerna var det väldigt tjockt. I våras när vi anmälde oss så anmälde jag mig till milen, dock har det inte blivit så värst mycket löpning i sommar och absolut inte milen så jag satsade på att komma runt utan att behöva stanna. Efter en dryg timma var jag i mål och jag är nöjd med loppet. Det var bra vägar man sprang på och det kändes ändå inte så jobbigt som jag hade befarat. 

När jag hade sprungit de första 5 kilometerna så mötte man personen som hade sprungit klart milen snabbast. Milen för den personen gick på 30 minuter ungefär, det var verkligen imponerande.  

Efteråt satte vi oss i gräset och hämtade vårt fika och mumsade på det innan vi skildes åt igen. Det var verkligen en trevlig kväll och idag vaknade jag lite halv stel men utan någon speciell träningsvärk i benen (kanske kommer värsta träningsvärken imorgon istället....) däremot känner jag lite i ryggen, har en blåsa på insidan av höger fot och två tår som inte mår så värst bra. Men det går ju över så småningom. 

Lagfoto var ju ett måste efteråt då alla kämpat sig igenom sina lopp. Bra jobbat!