LABORATORIET

Det har varit två väldigt intensiva första dagar men mängder av information, nya intryck och massa att lära sig. Men jag trivs och det känns som jag lär mig lite mer varje dag och blir lite, lite mer säkrare också. Idag fick jag ta venösa blodprov för första gången. Både spännande och läskigt såhär i början, som tur var fick jag bara ta de med riktigt synliga och fina kärl. Känns bäst såhär i början innan man vant sig helt med det. Men skoj är det, dagarna går fort och alla som jobbar där verkar vara jättegoa personer. Jag tror det blir en bra sommar. 

På lördag flyger vi till Mallorca vilket ska bli hur skönt som helst. En vecka med sol, bad och massa avkoppling. Det är välbehövligt och efterlängtat. Längtar verkligen till det. 

Igår gjorde vi fylld paprika. Var första gången jag gjorde det, men det var både gott, smidigt och lätt ätet.