FÖRSTA MAJ

Sjukt att det redan är maj, vart tar månaderna vägen?! Men skönt är det ändå eftersom det innebär att det är fem veckor kvar i skolan innan ett helt år är gjort! Sedan väntar en vecka utomlands och massa jobb på lab i Eksjö. Ska bli roligt att äntligen få jobba med det man faktiskt utbildar sig till. 

Veckan har varit lugn med massa tentaplugg, löprundor och kvällsfika hos grannarna. Igår skrev jag sjukdomslära tentan så nu får man vänta och se. Får man gör om den är det inte hela världen heller eftersom det inte är någon spärrkurs. Skönt det. Efter tentan igår träffade jag Jonna och gick på stan och åt lunch + efterrätt. Sedan skulle hon iväg och jobba och då åkte jag till mamma och var med dem ett par timmar. Idag blir det en lugn dag hemma. 

Orkidén är väldigt vacker när den blommar men inte lika rolig annars när det bara är en pinne typ. 


I måndags fyllde min O år så då gick jag upp extra tidigt för att hinna fixa lite godare frukost till honom.