BLIVIT EN LITEN GLASÖGONORM IGEN

I måndags var jag hos optikern och gjorde linsundersökning och började titta efter glasögon igen. Har inte använt glasögon på flera år, men eftersom jag har väldigt torra ögon så kände jag att det var dags att skaffa sig ett par glasögon som jag kan byta av med,  och framför allt ha när jag pluggar mycket. Kan vara skönt att vila ögonen från linser ibland och speciellt när man är förkyld, då man egentligen inte ska ha linserna i. Leta efter ett par passande bågar, det tog ett litet tag, men tillslut hittade jag ändå ett par som jag kände mig nöjd med. Ville ha ett par som smälter in lite mer och inte blir för markerade. Igår hämtade jag ut dem och bytte till glasisarna. Jisses vilken skillnad det var jämfört med att ha linser. Allt blev hellustigt till en början. Det tar kanske en liten stund för ögon att vänja sig vid dem. Hade tänkt försöka ha dem rätt mycket nu i helgen och försöka bli lite mer van och kompis med dem.
 

Där har ni dem. Hittills är jag nöjd med dem, men jag föredrar nog ändå linser. Känns som synen blir så begränsad i glasögonen och man kan inte se åt alla håll lika bra som med linserna. Men det kan ju också bara vara en vanesak, vi får väl se helt enkelt.