Blodomloppet, semester & dop

I tisdags var det återigen dags för blodomloppet i Jönköping. Vi var ett gäng från klassen som anmält oss tillsammans som ett lag. Hade bestämt innan att jag skulle springa 10 km, väl där innan ångrade jag mig lite hehe och speciellt efter 5 km när en hel del redan var klara, men det gick bra ändå. Jag tog mig i mål på under 1 timma som var mitt mål, så jag är nöjd. Efteråt fikade vi på vår fikakorg som innehöll en hel del godsaker innan det blev för kallt och vi åkte hem igen.

På onsdagen åkte jag och O på en minisemester till Falkenberg. Vi bodde i en liten stuga och även om det inte var badväder så sken solen emellanåt och knappt något regn så vi kunde vara ute större delarna av dagarna. Påvägen hem svängde vi förbi Ullared och fortsatte sedan upp mot Tidholm och kollade när hans syster skulle köra traktorrace. Det blev en lång dag på vift och det var rätt så skönt att komma hem sen på kvällen.

På lördagen var vi på dop för lilla Wille och smörgåstårta och fika efteråt. Vi åkte sedan och la i kräftburar som vi hämtade upp igår morse. Sedan hann vi med lite tvätt innan vi åkte ner till mina kusiner och fikade.