Taco en torsdag

Är det något jag kan bli riktigt sugen på ibland så är det tacos. Igår var en sådan dag och även om det var torsdag bestämde jag att vi skulle äta tacos. Det är ju så gott! Och man kan blanda precis som man själv vill och ta det man tycker om. Igår testade jag dessutom att göra egna tacobröd. Det var mycket smidigare än vad jag hade trott och tog inte alls lång tid. Dessutom vet man vad de innehåller när man gör dem själv. Jag har tänkt att jag ska försöka göra så mycket som möjligt själv, och inte köpa sådan saker som man smidigt kan slänga ihop själv hemma. Igår gjorde jag vetetortilla som jag googlade fram receptet på, men ändrade om lite efter vad jag tyckte. Vill ni testa får ni receptet här: 

Ca. 5 st (beroende på storlek och hur tunna du gör dem)

3 dl vetemjöl 
1/2 tsk salt
2 nypor bakpulver 
1 dl vatten 
3 msk rapsolja 

Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan vatten och rapsolja. Dela upp degen i olika bitar och kavla ut tunnt. Stek i stekpannan, utan något smör/olja, någon minut på varje sida. 

Jag fick ungefär 5 lite mindre bröd. Nästa gång ska jag använda en större stekpanna så jag kan kavla ut dem ännu mer och få dem riktigt tunna. Så stor stekpanna och tunn deg!