Träning och latte

Hej på er! Nu var det ett tag sedan. Egentligen finns ingen speciell anledning mer än mycket plugg och för lite inspiration. Men nu så (efter lite påbackning ;) ) kör vi igen!


Det var en hel del i skolan för ett tag sedan men nu har jag inget schemalagt förrän 20 februari vilket är väldigt lyxigt! Dessutom har jag varit "ledig" sedan förra tisdagen så jag kan verkligen inte klaga alls. Dagarna består därför av lite plugg, träning och kompisträffar. Har hunnit med många tjejkvällar vilket har varit fantastiskt. Ibland behöver man verkligen det. 

Annars då. Träningen rullar på och jag gör mina 3 pass i veckan som varit mitt mål. Det tråkiga är att mina benhinnor började krångla för ett tags sedan. Jag som ändå tyckte att jag tagit det lugnt med löpningen och börjat försiktigt, men icke. Nu har jag precis börjar igen och tänkte ett tag framöver springa mycket kortare sträckor, men det är ju så svårt! Speciellt på löpband som jag kör på nu. Ute tar ju sträckan slut men inne rullar ju löpbandet på även jag sprungit så långt jag tänkt, då är det lätt att tänka "bara 500m till". Men jag ska ta det lugnt, jag vill inte få ont igen. Nu låter det som jag älskar att springa på löpbandet, men så är inte fallet ;) innan hatar jag det, men när jag väl sprungit så långt jag tänkt blir det helt plötsligt lättare och det är då jag får för mig att fortsätta lite till hehe.

Nu när jag har massa tid helt plötsligt så hinner man med så mycket mer saker. Idag till exempel hittade jag ett recept på en enkel hemmagjord latte. Trodde det var krångligt att göra latte, men det var det ju inte alls! Dessutom blev det väldigt gott.


- 1 dl kaffe
- 2 dl mjölk 
- 1 tsk vaniljsocker

Koka kaffe och värm upp mjölken + vaniljsockret i en gryta under vispning. Det ska bildas skum. Häll upp kaffe och sedan mjölkblandingen. MUMS
Receptet hittade jag här:  http://zeinaskitchen.se/