Jul och mellandagar

Vad fort dessa dagar går på man firar jul och är ledig. Imorgon är det redan nyår och en vecka sen julafton var. Vi började juldagarna den 23:e med uppersittarkväll med julmat och julgodis hemma hos oss tillsammans med O's familj. På julafton for jag till mormor där vi firade hela dagen med mat, fika, godis, kaffe, julgröt och presentöppning. Jul är en sådan mysig tid, man får träffa släkten och bara umgås utan massa stress. På juldagen åkte både jag och O till mormor och åt rester av julmat tillsammans med de andra och annandagen var vi hos O's mormor. Då var mat riktigt trött på all julmat och det var skönt att få annan mat där haha. 


Annars har jag försökt plugga lite, firat mamma och Mickes födelsedagar, umgåtts med O, gått och sett En man som heter Ove. Den var bra! Djup men med humor vissa gånger. Man både skrattade och kände ledsamhet. Har nu inte sett den - se den! Gått på mellandagsrean och bara försökt njuta av att vara lite ledig. Det blir så lätt man att fortsätter stressa på i den vanliga takten, men nu känner jag att jag verkligen kunnat lugna ner mig och sova ut varje dag. Så skönt. 


Lite snö kom det ju tillslut också och nu har det varit ett par riktigt fina dagar.