En helg i Västergötland

I lördagsförmiddag styrde jag och Os mamma skutan mot Västergötland. Ett stopp i Jönköping blev det på några timmar där vi inhandlade diverse saker och åt lunch på chop chop. Det var första gången jag åt där, men jag tyckte om det! God mat och stora portioner så man blir mätt. Dessutom fick man en lyckokaka också, det var ju lite roligt. Efter det började färden. Vilken tråkig väg det är från Jönköping till Tibro, bara skog, gärden och några små husställen. Kändes som att vi aldrig skulle komma fram haha. Men det gjorde vi tillslut! Vi fick välbehövligt kaffe när vi kom fram och en promenad på det i hyfsat fint väder gjorde susen. 

På kvällen grillade vi och åt cheesecake. Första gången i år som jag grillade faktiskt. Gillar att grilla och äta grillmat. Det känns så somrigt på något vis och när kvällssolen lös samtidigt trodde man nästan att det var semestertider. 

Vi hade bokat hotell i Karlsborg som inte alls låg långt bort. Hotellet låg vid kanalen, så utanför balkongen fanns kanalen. Väldigt fint och kan tänka mig att det är ännu finare på sommaren när man kan se båtar som går där också. Ska ni av någon anledning bo Karlsborg någon gång framöver, så kan jag rekommendera kanalhotellet.