Hemmadag

En sak som är skönt med att vara tillbaka i skolan är dessa "lediga" dagar man kan få mitt i veckan. Man får lite mer ledigt, fastän man aldrig är ledig om ni förstår hur jag menar. 


Igår var vi i skolan och skrev tenta och hade ett seminarium. När det var klart var det skönt att åka hem. Imorgon har vi nästa tenta, efter det är kursen slut och på måndag börjar nästa kurs. Det ena avlöser verkligen det andra. 

Idag ska jag bara plugga litegrann, sedan ska jag baka två sorters julgodis hade jag tänkt. För ett tag sedan gjorde jag daimfudge och i veckan bakade jag struvor med O mamma. Goda blev dem men det var lite pill innan man får ihop dem och de vill lossna. Egentligen hade inte jag tänkt baka så mycket julgodis eftersom vi alltid har som tradition att baka en helg hos mormor till jul, och det ska vi göra i år också, men blir så sugen när man ser allt som andra gör. Dessutom ska vi ha O föräldrar hos oss på uppersittarkvällen och då kan det vara lite gott att ha lite julgodis att äta.