Morsdag och helgen som var

Helgen som precis var gick undan. Jag har hunnit med att gå på torget, varit i skolan frivillig en lördag, ätit rabarberpaj och varit hemma hos mamma. Igår var det verkligen dåligt väder så vi tog sovmorgon gjorde i ordning lyxfrukost med pannkakor och sedan åkte vi till O mamma för att fira henne med tårta, bullar och blommor. På eftermiddagen åkte vi vidare till min mormor och firade morsdag där med grillning. Vi hade tur med vädret då, inget regn alls. Klockan blev kväll och vi åkte hem igen. Det är lustigt hur snabbt tiden går när man är ledig, två dagar blir plötsligt ingenting. 

På torget fanns det fullt med blommor. Hittade dessa pioner. De är så fina och jag hoppas på att de så småningom vill slå ut också. 



Kom och tänka på häromdagen att det bara är två veckor kvar av skolan. Sedan har vi redan gått två år av utbildningen. Vill allt sig väl är jag i princip färdig denna tiden nästa år. Ska bli skönt med lite sommarledighet trots att jag ska tillbringa nio veckor på lab på sjukhuset här. Men förra året var det ju roligt så jag tror det blir bra i år med. Får i all fall två veckor ledigt i slutet av sommaren. I helgen bokade jag och O vår semester. Ser redan framemot att få komma iväg på den haha!