Det skönaste med praktik

Det skönaste med att ha praktik är att jag haft turen att vara "ledig" varje fredag. Helgen blir extra lång, och man får en hel pluggdag. Den här fredagen måste verkligen utnyttjas till att plugga. På måndag har vi redan mittkursträff och det känns lustigt att halva praktiken redan gått då! Hur snabbt har det inte gått? Tiden bara flyger iväg. Just därför har vi också en del uppgifter som ska redovisas på måndag, plus att jag nästa vecka måste börja med mitt mini-examensarbete som vi ska göra under praktiken på mikro. Det är mer jobb bakom det där än vad man tror. Hoppas bara på att det blir smidigt att göra och att jag listar ut hur jag ska tolka resultaten haha! Kan vara en rätt stor fördel om jag förstår det ;)

Älgjakten är i full gång här och det bästa med att ha en kamera uppsatt är att även jag får se älg då och då. Tydligen går det en del älgar på deras jaktmark nu.