Blåbärste och första praktikveckan

Godmorgon!
Varje fredag nu i tre veckor är jag ledig från praktiken för självstudier. Känns lyxigt att lediga dagen är en fredag (även om man inte är "ledig"). Sitter framför Nyhetsmorgon och dricker blåbärste innan jag ska ta tag i dagens plugg. Har ni inte testat blåbärste - gör det! Jag tycker det är gott. Tror nog det finns i de flesta mataffärena.

Min första praktikvecka är gjord och jag har hunnit med koagulationsplaceringen och igår började jag på hematologin. Det är så mycket information att man blir helt snurrig tillslut haha. Hoppas på att det klarnar lite mer nästa vecka så man förstår mer när man gör vad. Men annars har det varit jätteroligt och det är en väldigt skön känsla att känna att man verkligen valt rätt, för detta tycker jag är roligt!

I våras när vi läste hematologi i skolan fick vi öva på att göra blodutstryk på vårt egna blod för hand. Ovanför ser min en utav mina lymfocyter (den lila) och de rödrosa är några av mina erytrocyter.