Godförmiddag fredag

Fredag idag, hur underbart är inte det? Jag har i och för sig haft en väldigt skön vecka, och i princip varit ledig. Igår hade vi vår projektplansseminarium som gick bra. Det innebär att vi på måndag börjar vår sista kurs! Tänk egentligen vad fort 3 år har gått, och hur mycket man har lärt sig. Jag ångrar inte en sekund att jag valde att läsa vidare, det är verkligen en bra grej. En utbildning är ju ingenting man behöver ångra direkt, då har man ju alltid något att luta sig tillbaka mot. Sedan är det klart att det varit jobbigt stundtals och man har inte fattat hur man ska lyckas fixa det, men på något sätt gör man ju det i slutändan. Saker och ting löser sig. 


Nu ska jag dricka upp min kopp kaffe och sedan ge mig ut på en löprunda trots det gråa vädret. Ibland är det skönt att springa när det inte är så bra väder, bara man slipper blåsten ;). 

Igår åt vi en sådan god efterrätt, chokladfondant med dumlekola i och till det jordgubbar och dumle. Så gott när det är rinnigt i mitten tillsammans med den sega dumlekolan. Ett bra tips på fredagsefterrätt om man känner för det. Receptet är från Jennys matblogg, så gå in där och kika.