ANATOMIC

Idag började vår fjärde kurs, nämligen anatomi och fysiologikursen. Det är egentligen sjukt hur fort en termin går när man går i skolan. Dessutom att detta är min fjärde kurs på Högskolan. Det känns som att tiden bara springer iväg! Hela förra veckan pluggade jag kemi, skrev min tenta mellan 14-17 i fredags eftermiddag och jobbade hela helgen, Min hjärna är helt slut just nu efter allt kemiplugg som varit de senaste fem veckorna. Man är inte riktigt van vid att plugga kurser under så kort tid och så intensivt. Det är helt annorlunda om man jämför med gymnasiet. Likadant att kemi slutade i fredag och idag börjad anatomin och fysiologin. Det går så fort! Jag tror i alla fall att den här kursen kommer bli rätt så rolig, men samtidigt känns det som att det är hur mycket som helst som man ska banka in i hjärnan och massor med latinska begrepp och ord. Men det blir nog roligt i alla fall.
 
Ibland blir jag så fascinerad när man tänker på hur fantastisk vår kropp egentligen är. Att allting oftast fungerar som det ska och att det är så himla mycket som måste stämma och hamna på rätt ställe för att det ska bli rätt. Att kroppen är så smart och fattar allt det där. Det är lustigt på ett sätt, men samtidigt så himla coolt att det faktiskt funkar!
 
 
 
Anatomic Nervous System
Anatomic study (21)