Dan för dan före dopparedan

Jag önskar verkligen att jag kunde skriva hur mycket julkänsla jag har och hur mycket jag ser framemot julafton nu. Men nej, har ingen julkänsla alls i år. Känns inte som det är julafton om två dagar. Vad tog december vägen? Vart tog snön vägen? Vart tog julkänslan vägen? Här hemma är gräsmattan grön, träden bruna och solen skiner. Känns mer som höst eller vår istället för vinter haha. Men som man alltid säger: det blir jul ändå. Och skönt är väl det. 

Vi tog in julgranen i söndags och idag tänkte jag försöka tvätta och städa så allt sådant är undanröjt tills jul. Alltid skönt när det är gjort. 


Igår var sista dagen i skolan, men redan den 3e januari börjar vi igen. Innan dess som vi dock hinna med en del. Fira jul två gånger, fira mamma och mina kusiners pappa som fyller år i mellandagarna, gå på mellandagsrean och åkte iväg på spa över nyår. Det känns som ett bra sätt att börja det nya året på. 

Hoppas ni får en bra jul! 🎅🏼