Sommarhelg

Har haft en sådan bra helg! Skrev tenta i fredags och efter det så var man helt fri. Den underbara känslan! Dessutom var det ju fint väder ute som pricken över i:et.

På lördagmorgonen styrde jag och O bilen mot Markaryd. Köpte med oss mat och satte oss ute på en bryggliknande sak och åt lunch i solen. Anledningen till att vi åkte dit var för att besöka deras älgpark. Vi köpte biljetter och åkte in med våran bil till älgarna. Rätt häftig upplevelse och vi fick se flera stycken. Dock var lite slöa av sig, antagligen på grund av det fina vädret och värmen.



Sedan åkte vi till Halmstad där vi hade bokat en hotellnatt. Vi besökte Gullbranda Camping där vi både spenderat några somrar när vi var små. Vi gick ner till havet och det kändes verkligen som det var mitt i sommaren och man hade semester. Mycket människor och alla var sommarklädda och det var varmt i luften.


På kvällen hade vi bokat bord på Bulls pub i Halmstad. Jag tog en Halloumiburgare och den var verkligen god! Aldrig testat det innan men det var det verkligen värt. Det ska jag ta fler gånger! 

Vi avslutade våran lilla trip med hotellfrukost och en sväng till Ullared på vägen hem. Där var det inte så mycket folk så man kunde gå omkring utan större problem. Ett stopp hos mamma påvägen hem för lite kvällsfika och sen var vi hemma i lägenheten igen. Ibland är det skönt att komma iväg även om det bara är en kortare sväng. Jag är nöjd med min helg. ❤️